Hooverdam - Lake Mead, Nevada - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Pia Molen - WaarBenJij.nu Hooverdam - Lake Mead, Nevada - Reisverslag uit Paradise, Verenigde Staten van Pia Molen - WaarBenJij.nu

Hooverdam - Lake Mead, Nevada

Door: Pia

Blijf op de hoogte en volg Pia

17 November 2013 | Verenigde Staten, Paradise

Ik heb twee auto's in puin gereden vannacht. Ik reed in een transporter type limo stretch en moest de auto even een stukje achteruit zetten, maar in deze automaat zette ik hem niet in de R maar in de D met als gevolg dat ik met een straal gas vooruit vloog en de auto bijna als een waaier tegen de muur kwam te staan. Van schrik reed ik daarna wel achteruit, maar die limo was zo lang dat ik de auto achter bij niet zag en deze ook in puin reed. Toen ik uitstapte werd ik gelukkig wakker en realiseerde me dat het een droom was. Gelukkig maar.

Dan de rest van de dag. Weer zo'n bijzonderheid die je niet mag missen als je in de buurt bent; de Hooverdam. Wat een enorm bouwwerk. Je ziet het wel eens op tv en dan weet je dat het heel groot is, maar als je er op staat is het toch wel even een ander verhaal.

Het is een half uurtje rijden van Las Vegas en je rijdt er zo even naar toe. Via tascontrole naar binnen. De appeltjes mochten niet mee naar binnen, maar we kregen wel de gelegenheid deze eerst nog even op te eten.

Daarna keegen we eerst een introfilm te zien over de Hooverdam en hoe deze tot stand was gekomen. Daarna gingen we in de lift iets van 400 of 500 feet naar beneden. Hij had het over ruim vijftig etages van een flatgebouw ter vergelijking. Daar stonden we in de omleidingstunnel die gebouwd was ter voorbereiding op het bouwen van de dam en om de Coloradoriver om te leiden. Later weer naar boven en via een andere lift kon je naar de observatiepost met een machtig uitzicht over de dam.

Midden op de dam is de staatsgrens tussen Nevada en Arizona. Het grappige op dat punt is dat als je aan elke kant van de grens een been neer zet, sta je in twee tijdzones. Een uur verschil.

In de middag en avond verder gegaan met hotels bekijken en een gokje wagen natuurlijk. Volgens mij hebben we nu alle grote hotels gehad. Natuurlijk ook nog even bij de spuitende fonteinen wezen kijken van het Bellagio. Dan rond middernacht weer naar onze thuisbasis en afscheid nemen van Las Vegas. Morgen gaan we weer verhuizen. Welterusten!!

  • 18 November 2013 - 18:10

    Tea:

    Wat een leuk verhaaltje, jij met je rijgedrag en je droom, dat was wel leuk wakker worden denk ik!
    Volgens mij kunnen jullie zelf wel een reisgids in elkaar zetten , zoveel bezienswaardigheden hebben jullie al gezien.

  • 18 November 2013 - 18:16

    Tea:

    Met wij heb jij ruzie gehad, ik zie een blauwe plek op je arm ,haha?

  • 19 November 2013 - 12:09

    Pia Van Der Molen:

    Komt vast van dat auto ongelukje!
    Ik zou het niet weten, maar het is inderdaad aardig blauw. Waar jij overal op let zeg. En nee, geen ruzie.

  • 21 November 2013 - 21:43

    Mystery Man:

    He der bin ik ek west

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14732

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 02 December 2013

Trip door een deel van de US

30 Oktober 2013 - 01 December 2013

Swimmers in the USA

Landen bezocht: